Yacht ‘Groeien, door jezelf te blijven’

‘Groeien, door jezelf te blijven’

Content serie voor Yacht

 

De campagne

Opdracht

Yacht wilde haar positie als dé carrièreversneller voor ambitieuze professionals versterken. De opdracht was om de propositiebekendheid te vergroten en de merkpositionering te verdiepen. Yacht streeft ernaar zichzelf te profileren als een partner die professionals helpt bij hun ontwikkeling, door een unieke mix van vakinhoudelijke en menselijke vaardigheden. De focus lag op ambitieuze HBO+ professionals van 27 tot 39 jaar die uitgedaagd willen worden om hun carrière naar een hoger niveau te tillen en zichzelf voortdurend willen verbeteren.

Aanpak

Met deze doelstellingen creëerden Business Insider een unieke contentcampagne, gericht op het inspireren en motiveren van de doelgroep. Onder het thema “Kun je groeien door jezelf te blijven?” is content gemaakt die het hele jaar zichtbaar was op Business Insider. Denk hierbij aan onderwerpen zoals voldoening, maatschappelijke impact en neurodiversiteit. Door in te spelen op emotie, actuele trends en praktische inzichten, wist de campagne de doelgroep effectief te raken en Yacht te positioneren als dé partner voor persoonlijke en professionele groei. De content reeks bestond uit video’s, artikelen en display uitingen.

Onderzoek Memo2

'De content van Business Insider heeft hoge geloofwaardigheid en is passend voor zowel Business Insider als Yacht'

Cases

Bullshitbaan of impact maken: millennials en generatie Z zoeken steeds vaker naar een baan met purpose

Dit zijn de arbeidstrends van 2025: Hoe ziet jouw toekomst eruit?

Neurodiversity Pride Day: Waarom we meer in de kracht van andersdenkenden moeten geloven

Resultaat

‘De content van Business Insider heeft hoge geloofwaardigheid en is passend voor zowel Business Insider als Yacht. Yacht heeft een sterke verbintenis met de informatieve inhoud’ – Onderzoek Memo2

  • Trendartikelen waarmee ingespeeld werd op de actualiteit werden in totaal meer dan 20.000 keer gelezen
  • De video met Rima over Neurodivergentie heeft de beste kwalitatieve views, door de gekozen documentairestijl en kwetsbaarheid van haar verhaal
  • Praktische How-to artikelen zijn in totaal meer dan 23.000 keer gelezen
9

Artikelen

51 K+

Article reads

3

Videos

7 M+

Impressies

Bereik je doelen.
Innoveer met ons.
Bouw met ons.

Ontdek wat Business Insider voor jou kan betekenen.

Vragen?

Privacybeleid
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Business Insider Nederland
Weesperplein 4A
1018 XA, Amsterdam
020 – 820 26 16