Interpolis ‘zelfverzekerd ondernemen’

Zelfverzekerd Ondernemen

Videoserie voor Interpolis

 

De campagne

Opdracht

Interpolis benaderde Business Insider afgelopen najaar met de vraag om een vertaling te maken van de campagne veilig duurzaam ondernemen. Een campagne waarin Interpolis nadruk wil leggen op bedrijfscontinuïteit (voorkomen van schade en stilstand van het bedrijf), veiligheid en duurzame inzetbaarheid (voorkomen van uitval van personeel).

Interpolis koos voor een multiplatform strategie met de drie grootste zakelijke publishers. Elke publisher werd gevraagd om de meest optimale strategie te kiezen passend bij Interpolis Zakelijk en de doelgroep van het platform. De doestellingen waren: herkenning, merkkoppeling en boodschapoverdracht.

Aanpak

Veilig duurzaam ondernemen. Een mooie belofte, maar hoe maak je dat waar? Risicopreventie is de onderscheidende propositie van Interpolis in de verzekeringsbranche; ofwel voorkomen is beter dan verzekeren. Maar hoe maak je van een commodity als bedrijfsverzekeringen en abstracte begrippen als preventie, veilig en bedrijfsrisico’s, nu een aansprekende campagne waarmee je bedrijven inspireert en aanmoedigt om na te denken over bedrijfsrisico’s en een verzekering af te sluiten?

Dit was de basis voor een videoserie: Zelfverzekerd ondernemen – Een inspirerende videoserie met ondernemers die risicovolle diensten leveren. Hun personeel stelt zich dagelijks bloot aan gevaarlijke situaties. Hoe houden zij, ondanks de gevaren, hun business draaiende? Hoe nemen zij op een verantwoorde manier risico’s? En welke voorzorgsmaatregelen treffen ze? Hoe gaan zij op een duurzame manier om met hun bedrijf en hun medewerkers?

De filmcrew van Business Insider trok de laarzen aan en zette de veiligheidshelm op om drie risicovolle beroepen in beeld te brengen. Er was een defecte wissel op het spoor Of hoe het spoor ‘s nachts wordt onderhouden waarover elke dag zo’n 1,1 miljoen mensen reizen? Of hoe een duiker onderwater een sluisdeur onderhoudt met luchttoevoer via een slang naar de boot? 

Waardering kijkers

De kijkers gaven de video’s een 7,2. ‘De herkenning van de videocontent is hoger dan die van geschreven content op concurrerende platformen’ -– bron: Mindshare.

Resultaat

De campagne zorgde voor een significante stijging in de merkvoorkeur onder de exposed groep.

Gedurende de videoserie is gekeken of de boodschapbekendheid, overweging, voorkeur en de associatie tussen Interpolis en de zakelijke markt positief werd beïnvloed. Het onderzoek gaf aan dat de video’s op alle vlakken een positieve impact gaven op de doelstellingen van Interpolis. De kijkers gaven de video’s een 7,2. ‘De herkenning van de videocontent is hoger dan die van geschreven content op concurrerende platformen’ –– bron: Mindshare. 

3

Video in article

13 K

Article reads

4100

Click outs

750 K

Impressions

Het team

Werk samen met Insider Studios om award winnende content te creëren en je benchmarks keer op keer te overtreffen.

Stefan Smit

Commercial Director

+31 6 2061 14 34 stefan.smit@businessinsider.nl

Silvana Naipal

Senior Client partner Agencies

+31 20 820 2616 silvana.naipal@businessinsider.nl

Liselotte Jager

Senior Client partner Finance

+31 6 8191 04 59 liselotte.jager@businessinsider.nl

Christian Willekes

Client partner Tech

+31 6 8210 14 84 christian.willekes@businessinsider.nl

Tim Swager

Creative Director

+31 6 2197 14 03 tim.swager@businessinsider.nl

Adwitya Tewarie

Client partner

adwitya.tewarie@businessinsider.nl

Bereik je doelen.
Innoveer met ons.
Bouw met ons.

Ontdek wat Business Insider voor jou kan betekenen.

Vragen?

Privacybeleid
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Business Insider Nederland
Weesperplein 4A
1018 XA, Amsterdam
020 – 820 26 16